Jaki rower elektryczny z silnikiem kupić? Najlepsze rowery – ranking, opinie, ceny

Ranking rowerów elektrycznych 2019

Rower elektryczny – wszystko co trzeba o nich wiedzieć

Rowery elektryczne podbijają polski rynek. Wcale nie dziwi widok osób, które jako środek transportu używają rower elektryczny. Wynika to z wielu przesłanek. Ogromny komfort użytkowy, zarówno dla osób dojeżdżających do pracy, jak i seniorów, czy wszystkich tych, którzy mają problemy z kondycją i zdrowiem. Rower z silnikiem nie wymaga od rowerzysty ciągłego, mocnego pedałowania.

Decydując się na elektryczny rower, przeglądając oferty na e rowery, należy bardzo dokładnie poznać wszelkie informacje związane z ich wydajnością. Wiedzieć jak prawidłowo dobrać pod swoje potrzeby rower z silnikiem elektrycznym. Wiedza o tym sprzęcie, to również sprawdzenie jaka bateria do roweru elektrycznego będzie optymalnym wyborem. To umiejętne dopasowanie takich elementów jak choćby silnik do roweru, gwarantujący największą wydajność.

Rodzaje rowerów elektrycznych

Rower z napędem elektrycznym może być przystosowany do określonych warunków, w których będzie spisywał się najlepiej. Można znaleźć doskonale przygotowany rower na akumulator do jazdy miejskiej. Jakie posiada cechy, elementy? Oczywiście można mieć pewność, miejski rower na napęd elektryczny nie będzie zbyt drogi. Bez większych problemów można pozwolić sobie na jego zakup. Specjalnie zaprojektowany do bezpiecznej i komfortowej jazdy w mieście. Posiadający liczne zabezpieczenia, takie jak choćby osłona łańcucha czy błotniki. Rowery elektryczne trekkingowe cechują się przede wszystkim montażem akumulatorów o dużej pojemności. To zrozumiałe, wszak rowery turystyczne będą wykorzystywane przez wiele godzin, na dłuższych trasach. Ciekawą kategorią są również rowery akumulatorowe górskie. Przeznaczone do niezwykle zaawansowanej jazdy, po trudnych terenach. To niezwykle solidne konstrukcje, przez co często ich ceny są wysokie.

Napęd elektryczny do roweru

Rowery elektryczne mogą posiadać trzy rodzaje napędów. Fachowo nazywają się one Pedelec, S-pedelec oraz PoD. Jakie różnice występują pomiędzy nimi?

Pedelec jest to standardowe wspomagania elektryczne w e rowerach. Taki napęd pozwala na uzyskiwanie maksymalnej prędkości 25 km/h, czyli zgodnej z polskimi przepisami.

S-pedelec to zdecydowanie większa moc, gwarancja większych prędkości, jakie może osiągać rower elektryczny. Jedna z uwagi na przepisy, użytkowanie takich rowerów, bez uprzedniej rejestracji, jest zabronione.

PoD, to z kolei napęd, który nie zmusza rowerzysty do pedałowania, celem osiągnięcia konkretnej prędkości.

Warto zaznaczyć, że można wybrać sobie rower hybrydowy, który łączy napędy Pedelec oraz PoD. W wielu przypadkach rowery hybrydowe okazują się być najbardziej funkcjonalnym rozwiązaniem.

Silnik elektryczny do roweru

Silniki elektryczne do roweru można montować w trzech miejscach. Przednim, tylnym kole lub w centralnej części roweru. Najlepszym rozwiązaniem silnik centralny, który gwarantuje najwyższy moment obrotu niż dwa pozostałe, co znakomicie się sprawdza choćby w trakcie stromych podjazdów. Sprawdzając dokładnie silnik rowerowy, trzeba brać pod uwagę takie parametry jak moment obrotowy, moc oraz zasilanie. Moc silników rowerowych to standardowo 250W, 500W, 750W oraz 1000W. Im wyższa moc, tym oczywiście wyższy moment obrotowy. Należy jednak pamiętać, że moc silnika wpływa na jego wagę. Różnice wynoszą po kilka kilogramów.

Jaki akumulator do roweru? Co ma znaczenie?

Akumulator rowery posiada określoną pojemność, co ma znaczenie przy ostatecznych wyborach konkretnych rowerów. Mianowicie akumulatory do rowerów elektrycznych mogą być wyrażane w Ah (amperogodziny) oraz Wh (watogodziny). Wybierając akumulator do roweru elektrycznego o mniejszej pojemności, można oczekiwać przejechania około 50 km na jednym ładowaniu. Taka bateria do roweru, będzie miała oznaczenie w granicach 7 Ah. Najbardziej pojemne akumulatory do rowerów posiadają pojemność około 11 Ah. Baterie do rowerów elektronicznych ładuje się średnio około 3 godzin.

Wybierając dobre rowery z akumulatorem, należy sięgać tylko te, które mają na wyposażeniu litowo-jonowe. Na rynku są również akumulatory kwasowo-ołowiane, ale ich jakość jest naprawdę kiepska, wymagają np. częstego ładowania. Akumulator litowo-jonowy to pewność długiej pracy na jednym ładowaniu oraz dość szybkie uzupełnianie.

Rower elektryczny cena, czyli ile wydać, aby być zadowolonym?

Rozpiętość cenowa rowerów elektrycznych jest dość spora. Najprostsze rowery ze wspomaganiem można kupić już za około 1000 – 1500 zł. Im rozwiązania technologiczne w rowerze są bardziej zaawansowane, wydajniejsze, ceny wzrastają. Natomiast ostateczny koszt zakupu roweru elektrycznego będzie zależał zarówno od posiadanego budżetu, jak i zapotrzebowania osoby kupującej.

Warto mieć na uwadze fakt, że niekoniecznie należy kupować gotowego roweru elektrycznego. Kto posiada odpowiednie umiejętności, może zdecydować się na wybór odpowiednich komponentów i samodzielnie przygotować sobie rower elektryczny. Wystarczy znaleźć odpowiedni silnik elektryczny do roweru zestaw i samodzielnie złożyć sobie idealny sprzęt.

Dobre i renomowane marki rowerów elektrycznych

Przeglądaj oferty rowerów elektrycznych, należy uważnie sprawdzać producentów. Dobry producent to gwarancja bezpieczeństwa, a także jakości sprzętu. Niezwykle popularnym, ale i dobrym jest rower Electra. To znana na całym świecie firma, dostarczają najwyższą jakość produktów. Również ciekawym rozwiązaniem będzie rower elektryczny Bosch. Kto pragnie inwestować w polski rower elektryczny, niech zainteresuje się firmą Geobike. Doskonała jakość realizacji i przystępne ceny to właśnie cechuje polskie rowery elektryczne spod tego znaku.

Przydatny artykuł? Podziel się z innymi!

1 komentarz

  1. Potencjalny klijent 30 października 2019 at 15:22

    Czytam wszystko co wpadnie mi w ręce o rowerach elektrycznych i ni znajduje odpowiedzi jaki rower treningowy jest najlepszy na długie wielogodzinne wycieczki . Większość roweruw ma zasięgi do 120 km . A są baterie gdzie proponują nawet do 200 i 250 km . Ale niema podanego roweru w którym one występują . I to byłby hit że taki rower osiąga taki zasięg i prędkość po odblokowaniu poza drogami publicznymi przykładowo do 30- 40 km/godz . Czekam na taki rower .


Skomentuj Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *