Jaka polerka samochodowa? Ranking maszyn polerskich do samochodu

Słońce, deszcz, temperatury minusowe, to tylko niektóre z elementów, które w znaczącym stopniu wpływają negatywnie na karoserię samochodową. W wyniku działania najróżniejszych warunków atmosferycznych dochodzi do zjawiska matowienia karoserii. Proces ten można zatrzymać i niekoniecznie należy udać się w tym celu do lakiernika. Okazuje się, że wystarczy zaopatrzyć się w narzędzie takie jak polerka samochodowa i samodzielnie przywrócić auto dawny blask.

  1. Rupes LK 900E DLX
  2. Zasilanie: elektryczne
  3. Skok: 5 mm
  4. Sprawdź aktualną cenę
  1. Rupes Big Foot LHR75
  2. Zasilanie: pneumatyczne
  3. Skok: 15 mm
  4. Sprawdź aktualną cenę
  1. Rupes RA75A
  2. Zasilanie: pneumatyczne
  3. Skok: 3 mm
  4. Sprawdź aktualną cenę
  1. Rupes Skorpio III
  2. Zasilanie: pneumatyczne
  3. Skok: 3 mm
  4. Sprawdź aktualną cenę
  1. ADBL Roller D15125-01
  2. Zasilanie: elektryczne
  3. Skok: 15 mm
  4. Sprawdź aktualną cenę

Dobrze dobrana maszyna do polerowania samochodu okaże się idealnym rozwiązaniem dla każdego, kto pragnie, aby karoseria jego samochodu uzyskała swój dawny blask. Dobry sprzęt do polerowania auta oraz jego umiejętne użycie to klucz do sukcesu. Doskonale dobrana maszyna polerska sprawi, że nie tylko usunie się matową kolorystykę lakieru, ale w sposób profesjonalny będzie można pozbyć się otarć, zarysowań czy innych defektów lakieru.

Jakie narzędzia będą najlepsze do polerowania auta? Jak przeprowadzić skutecznie i bezpiecznie polerowanie samochodu za pomocą odpowiedniego sprzętu?

Polerki samochodowe i ich rodzaje

Polerka obrotowa – używana przede wszystkim do dużych zniszczeń lakieru, znana także jako polerka rotacyjna. Tego typu polerka wymaga od użytkownika posiadania odpowiednio dużych umiejętności. Tylko w ten sposób można wykorzystać jej pełne możliwości. Polerowanie lakieru samochodowego za pomocą polerki obrotowej gwarantuje doskonałe efekty. Jej użycie to pewność, że wszystko zostanie wykonane skutecznie i niezwykle szybko. Urządzenie to idealnie nadaje się do korekcji lakieru, a po wykonaniu prac lakier będzie błyszczący i przejrzysty. Polerka lakieru za pomocą polerki obrotowej wymaga użycia padów wełnianych lub gąbczastych (o typach padów piszemy poniżej). Polerka samochodu za pomocą obrotowego urządzenia polega na obracaniu padu po stałej orbicie. Dzięki temu pasta ścierna niezwykle równomiernie się rozprowadza.

Polerka orbitalna – urządzenie doskonałe dla początkujących, niemających umiejętności na odpowiednim poziomie. Często można spotkać się z określeniem polerka wibracyjna, z uwagi na tryb, w jakim pracuje, czyli gwarantuje polerowanie wibracyjne. Polerki orbitalne nie posiadają tak dużej mocy, jak polerki obrotowe, dzięki czemu ryzyko zniszczenia lakieru jest maksymalnie zminimalizowane. Korzystając z polerki orbitalnej, należy przygotować się na dłuższy czas pracy, niż ma to miejsce przy użyciu polerki rotacyjnej. Przy stosowaniu tej polerki, używa się jedynie padów gąbczastych. Wykorzystanie padów wełnianych jest zabronione. Sam pad w trakcie polerowania porusza się po orbitach, mających kształt elipsy.

Polerka oscylacyjna – używana coraz rzadziej, co wynika z faktu, że jej praca cechuje się ruchami oscylacyjnymi, czyli posiadają tzw. stopy prostokątne lub trójkątne. Jest użytkowana tylko w sytuacjach, kiedy standardowa polerka (okrągła) nie może zagwarantować odpowiednich efektów. Tego typu polerki wykorzystuje się obecnie w warsztatach lakierniczych.

Polerka kątowa – rodzaj polerki, która jest wykorzystywana nie tylko przy pracy nad lakierem samochodowym, ale również idealnie nadaje się do innych prac. Polerowanie plastiku, prace przy metalu czy drewnie. To właśnie tutaj polerki kątowe idealnie się sprawdzą.

Pady do polerek

Pady są niezwykle ważnym elementem polerek samochodowych. Typowa polerka samochodu wymaga zastosowania odpowiednich padów. Właśnie one mają bezpośrednią styczność z lakierem i odpowiadają za prawidłowe wykonanie prac. Najpopularniejsze pady to gąbczaste oraz wełniane. Jak już wyżej wspomniano, pady gąbczaste można wykorzystać przy używaniu polerki obrotowej jak i orbitalnej. Pady wełniane będą nadawały się jedynie do polerek obrotowych.,

Należy również pamiętać, że pady posiadają tzw. poziomy ścieralności. Mowa tutaj o mocno ścieralnych (cutting), polerujących (polishing) oraz wykańczających (finishing). Zastosowanie odpowiednich padów to gwarancja udanej i efektywnej pracy. Wybranie niewłaściwych padów spowoduje tylko same szkody.

Polerki do samochodów i ich właściwości. Jak wybrać polerkę do lakieru?

Nie tylko umiejętności w dziedzinie polerowania lakieru, decydują o wyborze odpowiedniego urządzenia. Na co należy zwrócić uwagę? Jakie właściwości polerki do lakieru będą niezwykle ważne i za co odpowiadają?

Regulacja prędkości obrotów – polerka do auta powinna posiadać regulację prędkości w przedziale od 1100 rpm do 2000 rpm. To optymalne wartości, gdyż przykładowo korekcja lakieru wymaga wykorzystania najwyższych obrotów. Przy pracach wykończeniowych wymagane będzie użycie niskich obrotów. Taka regulacja gwarantuje więc maksymalne wykorzystanie urządzenia.

Moc polerki do lakieru – odpowiednio dobrana moc urządzenia, pozwala mu pracować w sposób efektywny oraz przez dłuższy czas. Dobrze, aby wybrana polerka miała moc w granicach 1000W.

Rodzaj zasilania – co lepsze, polerka akumulatorowa, czy może polerka elektryczna? Każdy musi sam sobie odpowiedzieć. Polerki akumulatorowe wymagają kontrolowania stanu naładowania, ale równocześnie mogą być wykorzystane w miejscach, gdzie nie ma dostępu do energii elektrycznej. Z kolei polerki elektryczne, to potrzeba posiadania dostępu do energii elektrycznej. Z drugiej strony, polerki elektryczne w dłuższej perspektywie są bardziej ekonomiczne w użytkowaniu.

Odpowiednia waga polerki – polerka nie powinna być zbyt ciężka. Im wyższa waga i dłuższa z nią praca, tym powiększający się dyskomfort. Po pewnym czasie, przy pracy z ciężką polerką, będzie odczuwało się zmęczenie w rękach.

Elektroniczna kontrola prędkości – warto zainwestować w polerki, które posiadają tego typu funkcję. Dlaczego to tak istotne. Polerki do lakieru samochodowego, posiadające elektroniczną kontrolę prędkości w sposób znakomity pozwalają pracować przez dłuższy czas. Polerka pracuje na stałych obrotach, przy stałej prędkości, niezależnie od poziomu nacisku na urządzenie. To bardzo znaczące ułatwienie dla wszystkich polerujących lakier auta.

Sprzęt dobrej jakości, czyli jaka polerka gwarantuje wysoką jakość?

W sklepach ze sprzętem, czy też w internecie, można spotkać najróżniejszego rodzaju polerki do lakieru samochodowego. Warto jednak inwestować w odpowiedniej jakości sprzęt, przygotowany przez najlepszych producentów. Jakiego rodzaju urządzenia są godne odnotowania i gwarantują odpowiednią, profesjonalną jakość działania? Spośród wielu urządzeń, na pewno polerka Makita czy też polerka Rupes będzie doskonale się sprawdzała, niezależnie od stopnia zniszczenia lakieru. Naturalnie warto robić zakupy jedynie w profesjonalnych sklepach, posiadających jedynie polerki samochodowe od najlepszych, wiodących producentów tego typu sprzętu.

Przydatny artykuł? Podziel się z innymi!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *